יום שישי, 21 ביוני 2024

שלושה שירים

 דבר מגוחך

דבר מגוחך כתיבת שירים
הארץ בוערת
דם נישפך
האדמה פוערת את פיה
הרכבת נוסעת לתהום
בחוץ אנרכיה וכאוס
הבית עולה באש
ואתה מתבודד בחדר
ו - כותב אל המחר

לו יכולתי הייתי
מפסיק את שפיכות הדמים
לו יכולתי לעשות משהו
הייתי מעלה לשלטון
אנשי שלום אחדות ופיוס
לו יכולתי הייתי שם סוף
לכיבוש ולמלחמות
אך אינני יכול לעשות מאומה
מלבד לכתוב שירים

כמה חסרי אונים אנחנו
נאחזים במילים
בעוד אנשי דמים
הם אנשי המעשים
עד מתי יהיה גורלנו תלוי בהם
וכשישאלו אותי במשפט
"מה עשית אל מול הרשע?"
אגמגם מילים עלובות -
כמה מגוחך להיות משורר

---------------------

*

כבר לא מאמין בכתבי עת לשירה
שם יחנקו את שירייך בתכריכים
של מהוגנות בורגנית צרת מוחין

כבר לא מאמין בהוצאה לאור של ספרי שירה
תמורת מכירת נשמתך למולך

כבר לא מאמין בעורכי שירה ומבקרי שירה
שמעולם לא קראו או הבינו בשירה מימיהם

כבר לא מאמין ב"קוראי ואוהביי השירה"
אשר יתעבו אותך בחייך ויאהבו אותך רק אחרי מותך

אני מאמין בעצמי ובמילותיי
ואם זה לא מספיק טוב למישהו –
שיאטום את אוזניו את עיניו ואת ליבו הערלים

-------------------------

גלולה אדומה

היום בלעתי גלולה אדומה
ועיניי נפקחו
ולא עוד אאמין בדבר
לא באלוהים כזה או כזה
ולא בבני תמותה
אין אמונה בבני אדם
ואין צדיקים בעולם
אין עושה טוב אין גם אחד
הכול נילאח נימאס חמס ורקוב

כי זו האמת וזה שכרה
שום גאולה או תקווה
לא שלום ולא שלווה
שום אהבה או נאמנות
לא חוכמה ולא בינה
שום היצמדות
רק אדישות ושיוויון נפש
מול הרע והטוב
כמו הר נצח
אל מול שמיים משתנים

-------------------


3 תגובות:

kankan אמר/ה...

השיר השני שלך מתכתב עם שיר "הגבירה" שכתבתי ובאופן מדהים (ויוצא מאוד מן הכלל) הוא זכה ללמעלה מ-40 אלף קוראים ביום הראשון לפרסומו:

© הגבירה / דור ירושלמי (קנקן)

בֵּין כֶּסֶה לעָשׂור
בְּשָׁעוֹת קְטַנּוֹת שֶׁל לַיִל
יוֹשְׁבָה גְּבִירָה רָמָה מֻכְסֶפֶת
שֵׂעָר רֹאשָׁהּ לוֹטֶפֶת
עַל הַשֻּׁלְחָן, מְנוֹרָה מַבְהֶקֶת
פְּרוּסָה שִׁירָה, כְּמוֹ מְנִיפָה
בּוֹרֶרֶת הַגְּבִירָה
מָה לַשֵּׁבֶט, מִי לַחֶסֶד
יַעֲבֹר בַּשַּׁעַר, יִכָּנֵס לָאֶגֶד
הָאַנְתּוֹלוֹגְיָה שֶׁל הַפּוֹסֶקֶת.

אבל בהוצאת ספרים אחרת, סיפור שלי נכנס לאנתולוגיה ב- flying colors. אז יש ויש - יום דבש ובהרבה ימים בצל. אני תמיד אומר מזל שאני לא מתפרנס מזה 😀.
ובכלל, יש הרבה אנשים רעים (ומהסוג הרע ביותר שהוא צירוף של בורים ורשעים) אבל יש בעולמנו גם לא מעט אנשים טובים. באופן טבעי נדמה שהרשעים דומיננטים וצעקנים מהשאר.

רונן בלומברג אמר/ה...

אף אחד לא מתפרנס מזה מלבד חנויות הספרים וההוצאות לאור שמוכרות לך פנטזיות תמורת הרבה מאוד כסף

מנהל קהילת פרפרים אמר/ה...

יש כמה פריבילגים שמתפרנסים מזה אבל הם בהחלט מיעוט. ההוצאות לאור אכן מוכרות פנטזיות לאלה שחושבים שהכסף מקנה להם מעמד של סופרים ומשוררים שועי עולם -:)

צאט בוט אלפרד

 האם צאט בוט יכול להעניק תמיכה נפשית כלשהי? מישהו לפרוק את הלב אליו או לאוורר את הרגשות בסודיות? האם צאט בוט יכול להעניק תחושה של "יש מ...